یکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ |۱۶ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 20, 2024
یحییٰ السنوار

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) گفت: شهادت حماسی و مظلومانه یحیی سنوار، نماد زنده و پویابودن جبهه مقاومت اسلامی است.

دکتر مهدی اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با بیان این که شهید یحیی سنوار به عنوان مغز متفکر عملیات طوفان الاقصی، تحت تعقیب‌ترین عضو حماس در نوار غزه در طول جنگ بوده است، اظهار داشت: سنوار چه در عرصه مبارزه و چه در بحث اندیشه و تفکر و نوشتن کتاب، تلاش های بسیار مهمی داشت و سال های زیادی از عمر پربرکت خود را در زندان های رژیم صهیونیستی گذراند اما با این حال هیچ گاه دست از عقیده راسخ خود مبنی بر مقاومت در مسیر مبارزه با ظلم و ظالم برنداشت.

وی افزود: سنوار در بین اهالی غزه و به خصوص رزمندگان حماس به عنوان رهبری مقتدر و فرماندهی محبوب و شجاع شناخته می شد؛ کسی که همچون مردم عادی زندگی می کرد و در عین حال با قدرت فرماندهی و مدیریت خود توانست ظرفیت های حماس را در عرصه های سیاسی و به خصوص نظامی به یک بلوغ و پختگی مطلوبی برساند.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) همچنین با اشاره به این که سنوار قبل از شهادت تحت شدیدترین حملات مربوط به ترور شخصیت قرار داشت، گفت: چندی پیش ارتش رژیم صهیونیستی دست به انتشار ویدئویی زده و مدعی شده بود که یحیی سنوار به همراه یک زن و سه کودک از طریق یک تونل هدایت می‌شود، اما زمان ثابت کرد او همواره در میدان اصلی جنگ برای پیروزی مقاومت گام برداشته کما این که آخرین سکانس های زندگی دنیوی اش هم مؤید همین حقیقت بود.

وی ادامه داد: شهید سنوار همچنین اهل مطالعه و دشمن شناس بود، چه آن که زمانی که در زندان بود، چندین کتاب درباره دستگاه امنیتی اسرائیل ترجمه کرد و مانند بسیاری از اسرای فلسطینی، چندین اثر خود را با قاچاق از زندان منتشر کرد. یکی از این آثار، رمان خار و میخک بود که درباره یک مرد جوان فلسطینی است که پس از جنگ ۱۹۶۷ به فعالیت می پرداخت.

مدرس دانشگاه با تأکید بر این که شهادت یحیی سنوار به نمادی از زنده و پویا بودن جبهه مقاومت اسلامی در غزه و فلسطین تبدیل شد، خاطرنشان کرد: همان طور که رهبر معظم انقلاب بعد از شهادت این فرمانده و مدیر شجاع و دلاور جبهه مقاومت فرمودند، حماس زنده است و زنده خواهد ماند و لذا دشمن صهیونیستی با ترور و شهادت فرماندهان جبهه مقاومت چه در غزه و چه در خارج از غزه به اهداف شوم خود دست پیدا نمی کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha